Sunday, August 9, 2015

Sabar itu bermula sedari hentakan pertama.


Aku fikir, udara panas itu tidak akan datang kembali setelah angin musim sejuk datang meniupi. Namun tidak, ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari. Tidak mengapa baru sahaja tadi aku dengar video tentang sabar, maka ilmu itu aku harus amalkan, ya, mungkin kamu mahu tahu apa yg aku telah dengar. Sabar itu katanya bermula seawal saat kamu di uji. Bukan setelah abis kau mengeluh kemudian kau lafazkan aku akan bersabar atas ujian ini. Tidak bahkan, kerana sabar tidak akan terlafaz pun kaliamh tidak berpuas hati. 

Maka aku harus mengamalkannya. Angin panas ini dah lama xdtg, tapi hari nie ttb datang, tp xsangka aku berjaya bersabar. Cop. Adakah dengan menulis disini juga bermakna aku telah tidak bersabar. Insyallah tidak kerana aku tidak salurkan kemarahan itu sehingga dia tahu aku tidak dapat bersabar dengan sikap. Ya aku semakin lama semakin sudah tidak mahu bergaul dengan manusia, kerana aku kecewa. Kecewa bila kasih sayang yang aku berikan tidak dihargai seorang sahabat. Tp tetap dia manusia biasa, dan aku manusia biasa, aku tidak boleh buat semua org jadi macam aku. No no no. Itu pentingnya sabar. Dan kebergantungan dan kepercayaan hanya pada Allah. Benarlah sahabat paling baik adalah Allah. 

Maka nya, kau xnak ker jumpa sahabat yg baik ni? 
Jom qiam. :) 

No comments:

Post a Comment