Thursday, September 20, 2012

ISTIQAMAH MENEGAKKAN DAKWAH

BISMILLAH (IN THE NAME OF ALLAH THE MOST GRACIOUS AND THE MOST MERCIFUL).

 ASSALAMUALAIKUM N GREETING.

hardly saying aku tak suka org yg dpt menjalankan dakwahnya dgn baik but then they did some, that they say themselves no. maybe 'no' as a fact but not from heart. macam kata adik "org jujur bercakap dr hati bukan dr mulut". kejamlah aku kalau benci dakwah itu sedng org yg melakukan itu silap. cantikkan islam terutama buat  golongn perempuan.

dulu aku pernah dgr kalau Allah suka sangat perempuan yg istiqamah (tetap berusaha) menutup auratnya walau dlm keaadan mustahil pon. sehingga digambarkan diakhirat kelak org lain dpt peluang pergi melihat zat Allah tapi bila sampai turn perempuan yg istiqamah menutup aurat ini Allah dtg sendiri pd perempuan itu dlm syurga nanti. aku xtau lah mn aku dgr...but thats good enough for me to keep istiqamah.

hebat penangan istiqamah nie sbb usaha yg dilakukan dan ujian serta cubaan yg diterima seseorang itu juga hebat. samalah dlm istiqamah menjalankan dakwah walaupun satu hari kalau ada keluarga kita sendri tnp disedari x setuju dgn kita. kebenaran tetap xboleh disorok walau cuba dihapuskan sekalipun. kebenaran perlu diletak pada tempatnya, perlu ditegakkan pada yg merendahkan.lebih lagi ayat Allah.

dear someone,
dont give up when this is coming your way. bukankah Allah sdg menguji hambanya yg benar2 beriman?
mungkin kita silap pada langkah awal lagi...maafkan aku krn diam membatu. aku takut melukakan hatinya sdg aku sntiasa sedar diri ini selalu melukakannya walau tanpa sedar. marahkah kamu pada aku?
merajukkah kamu bila laju menuju ke bilik? bingungkah kamu bila cuba utk tidur malam itu?
kita silap pada langkah awal lagi...aku silap pada langkah awal lagi....aku tahu kebenaran yg kau tegakkan itu benar dan katanya2 silap difahami dirinya. aku tahu yg cuba disampaikn itu sebenarnya berbeza dr yg dizahirkan di mulutnya. aku tahu kalau yg ingin disampaikan itu perihal masyarakat yg tidak dihiraukan krn sikap tunduk pandangn setengah pihak. sedang sebaliknya aku juga tahu kalau pada yg tidak perlu itu, ttp tidk perlu, dan wajib ditundukkan pandangn.saudara ku, usah rs lemah sdg ia dr yg Esa. aku sendiri terkejut dgn kata2nya.

saudaraku, silap kita menyeru pada semua tp lupa pada dia. alpa kita, kalau hidayah itu ttp milikNya bukan sebb kita mereka berubah. dan siapalah kita mampu merubah mereka dan dia. akhirnya, Allah uji dgn dia krn sikp alpa kita. ayuh kita mula kembali, dakwah pada dia dan mereka.
kalau dulu aku fikir it needs an influential personality to made someone listen to us tp hakikatnya peribadi yg lembut pun bisa menegur pada yg terlanjur malah dgn kata2 yg lembut dan tiada yg rs disakiti. saudaraku, ayuh kita contohi peribadi yg Terpuji jujungan Rasulullah salallahu alaihi wasallam. kita bangkit dan sama2 cuba menegur dia.

moga Allah sampaikan dr hati ini ke hati...insyallah

i didnt own this picture

No comments:

Post a Comment