Wednesday, September 12, 2012

BAHTERA PENYELAMAT

الحمد لله ثم الحمد لله ثم الحمد لله

BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM. ASSALAMUALAIKUM N GREETINGS. 

XDE APA, CUMA RASA SGT GEMBIRA DAN KEGEMBIRAAN ITU AKU KEMBALIKAN PDNYA. 2, 3 BULAN BIMBANG BELUM MEMBELI BUKU BAHTERA PENYELAMAT INI, AKHIRNYA 2 MINGGU LAGI HARI YG TIDAK AKU TUNGGU, ADIK MEMBERITAHU IA ADA DLM SIMPANAN ALMARI ABAH.

aku ambik gmbr nie kat fb tok guru..tok guru menangis atas kematian salah seorang sahabat perjuangannya
aku harap aku kan menangis mengingatkan mati bila terlihat gambar ini


"lain kali tanya udin, udin pengawas perpustakaan umi", sindir dia

"buat katalog ke din," umi gelak besar bila mendengar ayat dia

yer aku akui segala buku dlm almari besar abah dia tahu. (mungkin) sbb dulu aku pernah bercita2 membaca buku "kenapa aku memeluk agama islam" hasil penulisan pengarang sama, Fathi Yakan. akhirnya, aku jumpa 2tahun selepas itu dlm almari abah. hebat abah. daebak. dulu lagi dah baca buku nie. aku nak jadi macam abah lah, banyak membaca, selalu ada buku baru.

aku tgk 23 hari nie abah asyik bawa buku barunya ke hulu ke hilir...sekejap lagi pasti khatam. hebat. daebak abah. 

moga Allah beri aku kekuatan utk menyiapkan homework the apprentice nie. 
kerja kami adalah utk melakukan operation pada kitab nie, dan membentangkan case study bg sebuah buku dgn sesimple mungkin serta sesingkat mungkin. kami? yer kami..ahli kumpulan kami. 

aduh, aku masih memikirkan lagi bagaimana mahu menyingkatkan case study bg operation ini. x senang rupernya bedah kitab ni. yg aku tahu cuma menghadiri tafaqquh bedah kitab...yer tadah tangan, hadap muka, bukak telinga dan duduk diam shj. tp behind the screen, sebaliknya rupanya...

instead of buat presentation guna slide biasa apa lagi yer yg aku boleh buat...biar menarik tp aku harap semua org dpt spt apa yg aku dpt...dan sgt bersyukur bila membaca kitab ini. ok masih berfikir. 

pasti boring dan mengantukkan slide presentation...hurmm...macam aku pergi dgr slide presentation pon mengantuk...

No comments:

Post a Comment