Tuesday, October 23, 2012

SISTER IN ISLAM

hari nie aku beljar sesuatu dr seorang akak senior thn 5. terserempak ketika menguruskan plak utk seminar perubatan dan ibadah pesakit dan berborak2 dgn mr moutaz dlm bahasa arab. rupernya dia ambil concern ttg aku...sweet. ingatkan beliau(lebih sesuai) mahu uruskan halnya dan pulang meninggalkan aku sorang tkebil2 cuba memahami dialek mesir mr.moutaz. aku berdoa dlm hati Allah sampaikan hidayahnya menjadikan akak nie sehebat hatinya yg murni dan suci. sesudah menguruskan halnya, beliau menegur ku utk pulang dulu...kemudian menutup pintu.
kreeekkk...#tutup pintu#

then kreeeekkk #pintu dibukak kembali#
sweet..."nak akak tmnkan tak?"
"huh? boleh jugak dh nak siap nie.."sambil memandang mr.moutaz. 

akak nie sweet. senyum selalu plus mukanya yg comel bershawl biru. kemudian btanya diriku mahu pulang dgn menaiki apa..."tramco"
"oohh..akak pun nak balik dgn trammco lah...tp nak beli a3sir dulu boleh?"
"boleh?" tpinga knp perlu tny persetujuan aku...
akhirnya akak shazreen belanja aku jum tembikia kurang gula...manisnya rasa manis tembikai tp kata akak sbb hujung musim panas jd tembikai makin kurang kalau tak tentu lagi manis dan lagi byk patinya

dlm tramco berborak2 dgn kak syazreen...btnya ttg clinical year sydah pasti...thn 5 pastinya menggerunkan aku
banyak yg dikongsi ttg belajar, hospital, apa yg lebih digemari patient dn sbgnya.

akak saya doakan akak secantik dan sehebat siti fatimah
smoga bjumpa lagi kalau tidak didunia disyurga, insyallah...Allahumma amin


#xde elektrik pulak...tgh sakit gigi nk tumbuh nie...Allah..#

No comments:

Post a Comment