Saturday, March 24, 2012

BERUBAH-[masih belum berjaya]



SALAM ALAIK. PEACE BE UPON YOU. N GREETINGS.

[off caps]
aku still ada yg masih tak kena. satu hari aku perhatikan gerak langkah aku sndiri. ia buat aku tringat kata2 aku time kat skolah dulu yg aku x nak dewasa. aku xnak jadi org dewasa. sbb org dewasa slalu lalai. org dewasa slalu x jaga aurat. org dewasa garang. org dewasa pntingkan diri. kau tahu, dlm protection aku pada diri aku, aku sndiri dah develop 'perkara org dewasa' tue pada diri aku.

aku rindu skolah aku. aku rindu protection iman dan takwa kat sekolah agama tu. aku rindu biah skolah luar bandar. skolah kg. aku rindu hidup sederhana tue. aku rindu tarbiah diri tue. aku rindu utk merasai pulang ke rumah dgn mgauh basikal. aku rindu utk senyum pada semua yg aku jumpa dlm pjalanan pulang. x pun aku rindu nak naik motor blakang afif. aku rindu rasa manis persahabatan. aku rindu kalam afif berbicara, "huh baca doa"

aku rindu rs hati yg bersederhana. aku rindu rs syukur hidup sederhana tue. aku rindu smgt yg sentiasa aku bina utk mencari sebuah kjayaan. aku rindu berpapasan dgn guru, salam, senyum dan berbual2 dgn guru.

rindu diejek di skolah. yg mbina smgt aku sntiasa. aku rindu ejekan senior. aku rindu kene denda berdiri tgh perhimpunan 2 masa. aku rindu berkejar ke skolah. aku rindu utk berborak dgn pak guard. aku rindu nasihat pakcik tue yg lucu. aku rindu mgetuk pintu2 kelas menjaja surat khabar. aku rindu rs sederhana tue. aku rindu kelas tercantik aku. aku rindu suasana 5 ibnu qayyum. aku rindu gelak tawa sahabat2. aku rindu bising dlm kelas. bak kata aku rindu sglanya hidup seorang aku kecil.

tapi kini aku rskn bagai mlakukn semua krn manusia. mjaga diri dipandgn manusia. xnak!!!!
sedihnya. xnak sambung dah.

YA ALLAH. ya Allah aku mencintai Mu wpom aku bmaksiat pada Mu
ya Allah aku bukanlah seorang yg lepas dr dosa maka aku mohon pengampunan, dan bukanlah aku org yg kuat dlm beribadah maka aku pohon pertolongan dan tiada bantuan dan kekuatan kecuali dgn pertolongan Allah.


aku rindu cinta ILAHI yg aku semai, siram dan bajai dulu....


stop rowing:090424032012


No comments:

Post a Comment