Friday, May 31, 2013

KALAU FUTUR INGT BALIK KISAH KEGIGIHAN ULAMA MENUNTUT ILMU HINGGA TAK MAKAN



td sebelum sc rasa malas mula menular dlm diri,
malas utk buat something serius kecuali kerja,
bila mood tgh ok then Allah takdir hilang dgn mendengar beberapa ayat...
Allah, rasa nk lari rumah
ya Allah kurniakan aku hati yang berJIWA besar
jiwa seorang pejuang
tarbiyah, didik dan pandu aku jadi pejuang mu
biar org kata berlagak menggelar diri pejuang
asal redha mu aku capai
hidup samaada menang atau syahid cukup
segala apa yg diperlukan utk 2 tujuan itu sudah cukup yg lain xusah lagi
riak takabur lagha buang ia jauh dr diri aku

perlu aku ulang kalimah juang dlm jiwa
biar hati nie berjiwa besar
membina suasana tnp sedar dgn izinMu kpd insan lain juga
ya Allah kau tlh izin aku medium utk berjuang walau kecil maka aku hmbuMu yg lemah ini
memohon lagi dr Mu kurniakan aku kesabaran kekuatan kecerdikan kekemasan dalm melakukan sesuatu
biar dilihat hasil tgn mukmin ada classnya
namun hasil tetap bukan tujuan utama
biar apa pun nk dikata

ya Allah aku xperlukan ajaran dr sesiapapun mendidik jiwa pejuang dlm jiwa ini
kecuali manusia yg Kau pilih menjadi asbab didikan utk jiwa besar yg ku tagih
ku letakkan seluruh pergantungan ku padamu
dan ajari juga aku menjadi manusia yg bersyukur
yg tidak timbul hny dihujung jalan tp bermula sedari awalnya

ya Allah biar manusia melihat aku sehebat mana
biar manusia memujia aku sehebat mana
hakikatnya aku sedar siapa diriku disisimu
hakikatnya aku sedar betapa sedikit ilmuku dibanding mereka
maka ya Allah saat itu kau didiklah diri ini hanya diam dan tersenyum
biar tidak tergigit kata2 manis tertelan pujian saat diri tahu lemah diri
ya Allah izinkan aku mempelajari lagi ilmu2 mu
maka kau buang dr diri ini segala sifat dan segala syaitan serta nafsu pembisik diri yang
menjatuhkan diri ini ke lembah futur (putus asa)
ya Allah
ya Allah
ya Allah
akhirnya segalanya aku serah padamu

No comments:

Post a Comment