Friday, November 25, 2011

Long life learning



NOVEMBER 20, 2011

She was borned in islam. She is islam. Alhamdulillah. She is islam. She realized that Allah is the One who choose islam for her. She did heard of a phrase islam choose the person despite of the people choose islam. Yes indeed, when some one decided to take syahadah, it was like she made the choice. But indeed people always tell me, be grateful, said your grateful for actually Allah had choose islam for you. Be grateful for being given this akbarul ni’mat from Him. INDEED. ALLAH AR-RAHMAN. AR-RAHIM.

Recently she’d been falling in love with the beauties of islam. Even before she was islam but she was blind. Deaf. Mute.

Tetiba rasa nak nangis…ya Allah trima syahadah aku walau terlambat. Walau sebanyak mana pom ya Allah. Ya Allah izinkan aku bekerja untuk agamamu. Izinkan aku jadik tentera2 agama mu. Ya Allah ampunkan dosa2 aku. Ya Allah, jazakillahi kathiran krn bg ak pluang untuk sedar. Slama nie aku rasa aku dah cukup baik dgn tak buat jahat namun, bile tersentuh dgn keindahan islamMu, teruknya aku. Rendahnya aku dr keindahan itu. Jauhnya aku dr itu. Ya Allah, akukah yg kau sebut dlm kitabMu,

“Katakanlah: "Apakah perlu Kami beritahukan kepadamu tentang orang-orang yang paling merugi perbuatannya?. Yaitu orang-orang yang telah sia-sia perbuatannya dalam kehidupan dunia ini, sedangkan mereka menyangka bahwa mereka berbuat sebaik-baiknya.”

[Al-kahfi:103,104]

Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk surga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad diantaramu dan belum nyata orang-orang yang sabar”[Ali I’mran:142]

Rabbi, ampunkan aku dia dan mereka.

Rabbi, benar kami tidak layak bg syurga Mu namun, jgn tempatkan kami dlm neraka mu. Kami x sanggup ya Allah.

Ya Allah rindunya pada kekasihmu. Rindunya nak mgadu.

Ya Rasulullah S.A.W, umat yg ini penat tidak melakukan apa2 buat islam.

Ya Rasulullah S.A.W, kuatkan smgt umatmu ini. Pimpin kami ke jalanNya.

Kalau rasulullah ada nescya aku pohon didoakan keampunan buat diri yg bdosa nie.

T_T

T_T

T_T

Namun duhai hati,

Cukup kuatkah kamu jika utk hidup dizaman Rasulullah S.A.W?

Kuatkah kalimah احد mu seperti Bilal?

Kuatkah kalimah اللهmu spt sumayyah?

T_T

Ya Allah

Duhai hati,

Spt kata sahabiahmu,

“benar kite tidak cukup kuat utk hidup di zaman rasulullah ttp bukan krn kite lemah Allah pilih hidup sekarang tanpa Rasulullah s.a.w. Tp kerana kite ada kekuatan kite tersendirilah, Allah pilih kite hidup di dunia tanpa kekasihnya.”

Kite dipilih utk myambung perjuangan islam.

Kite dipilih krn ada kekuatan mhadapi ujian sekrang

Kite yg dirindui juga. Senyumlah diri.

Kuatlah hati. Kuatlah hati. Kuatlah hati.

“aku rinduMu ya Allah. Aku rindumu ya Rasulullah s.a.w”

No comments:

Post a Comment