Thursday, March 17, 2011

HaTi

peace be upon u n greetings to all non-muslim

smilling as always
mesti rase cm serius bile bace tajukkan...xper..
niee hanya sekadar satu puisi yg ttulis dr hati yg sdg mengadu..
moga ade pelajaran disitu utk anta n anti...

Allah, aku tak kuat
kerna Kau y Maha Gagah
namun aku x mahu mgaku lemah
kerana Rasulullah s.a.w seorang yg tabah

wahai Pemilik Hati
xdpt ku sembunyikan lagi rase hati
kerna Kau Maha Mengetahui
namun tetap aku mahu adui,
alu lebih senang tarbiahMu mlalui rasulMu
aku lebih senang mengingati sunnahnya
aku lebih senang belajar dari al-Quran dan hadis,
namun x semua tarbiah setiap mase ku dpt
kerana susah bgku memahaminya
lalu terbit rase putus asa dihatiku

aku tahu iman ku memberontak
Tuhan bukalah hijab hatiku memahaminya
Tuhan jgn Kau jauhkan dr ku tarbiahMu


till then keep smilling

No comments:

Post a Comment