Sunday, June 26, 2016

Rant

Semakin lama aku bisu, bila aku mula mengeluarkan bicara semakin pedih dan tajam setiap kata2 ku. 
Lantas sampai2 nya aku mahu menjauhi manusia sekali kagi. 
Jika bukan kerana izin Allah, pasti aku tidak di situ. 

Dek banyaknya dosa, kata2 aku pun menyakiti orang sekeliling. Bahkan diamku juga tidak kena pada mereka. Kalau seorang rasa pelik yang lain ok itu bermakna silapnya bukan pada aku. Namun apa yang terjadi, aku seorang yg pelik dan yang lain semua tidak ok. Maka aku patut sedar, puncanya adalah aku. 

Jadi aku tekad menyelesaikan urusan aku sendiri. 
Di samping, menyelesaikan amanat yang ku pegang kini. 
Bingung. Laju aku menyelesaikan masalah manusia, spt aku tiada masalah, walhal apa yg terjadi masalah aku sendiri tidak aku terbela. 

Allah. Aku ada Mu yang maha Hebat, Maha Pengatur, Maha Penyayang pada hambamu yg lemah ini, 


No comments:

Post a Comment