Sunday, December 6, 2015

Cinta

Aku tidak pernah membenarkn mana-mana perasan sekecil ini utk menguasai diriku 
Aku merasa tidak penting semua itu 
Bahkan aku pasti menepis semua mainan perasaan sebegini 
Aku sering menidakkan setiap kata hati ku pd perasaan sekecil itu 
Aku malas berbicara soal hati 
Aku larikan diri dari perkumpulan yang membicarakan hati 
Namun aku akhirnya tidak dapat melawan fitrah 
Allah telah campakkan pada hatiku perasaan itu 
Akibatnya aku jadi bisu
Aku jadi kaku 
Aku risau setiap gerak laku ku mendapat murka Allah 
Kerana aku tidak tahu adakah benar ia jodohku 
Kerana aku tahu aku masih belum bersedia utk melangkah ke alam seterusnya 
Ia tidak semudah melafazkan keinginan hati 
Ia soal tanggungjawab yang harus ditunaikan 

Ya Allah 
Aku berjanji akan aku jauhi susuk tubuh yang boleh melalaikan hati ku 
Aku berjanji akan menundukkan pandangan jauh dari dirinya 
Kau jaga aku ya Allah 
Kau tetapkan yang terbaik utk ku 
Aku terlalu lemah dan tak mampu melawan fitrah 
Sedang diri ku bergelumang dalam dosa 
Sedang diri ku berada di lembah kehinaan 
Walau seluruh dunia mengenaliku 
Siapalah aku di sisi Mu 
Siapalah aku di sisi Mu 
Ya rabb 
Kuatkan bentemg hati dan iman ini 
Ampunkan dosa ini 
Dekatkan diri ku pada Mu 
Agar cinta ku hanya pada Mu 
Agar aku terselamat dari zina hati mata dan telinga 
Tinggikan darjatku disisi Mu ya Allah 
Ya Allah 
Aku merasa terlalu lemah dan tak berdaya 
Jauhi aku dari bisikan syaitan 
Jauhi aku dari syaitan dan nafsu 
Aku berjanji tidak akan mengeluarkan walau sepatah kata berkenaannya 
Aku berjanji akan menjaga hati pada Mu sahaja 
Aku akan berusaha berpuasa sebanyak mungkin 
I love You only Allah 
Dont let me go away from you 
Keep me near to You 
Forgive me for everything i did wrong 
Please hold me on Your way 
Ya Rabb 



No comments:

Post a Comment